Isnin, 7 April 2014

Tagged Under:

CELOTEH PREGNANT

Share
 
Rasanya dah lama x beceloteh kat blog ni..Petang2 ni nak cerita sikit ..testimoni diri sendiri..hehheheh

Sekarang  ni tgh pregnant 7 bulan...sebelum2 ni kalau pregnant macam2 hal sepanjang pregnant tu nak menunggu ke bersalin...dengan crame kat kaki la sakit kat sendi tangan la ( dah mcm athritis pun ade) muntah2 pening x larat letih semua ada...Tapi Alhamdulillah sejak pregnant kali ni rasa cergas je la plak..xlarat tu mmg la ada jgk kdg2 time2 buat keja bnyk2 tu..tp xla smp asik nak tido je keja xpun nk jalan 1 meter pun membawak sampai ke 2jam..hehhe..Alhamdulillah dengan izin Allah sejak pregnant mmg dah consume set hamil Shaklee.

...ESP, ostematrix, Bcomplex, Vitalea , Vitamin C dan Omega...

Memang pregnant kali ni saya nak test diri sndiri dengan amalkan set hamil shaklee ni nak tgk keadaan diri macam mana...Dah tentu juga amalan2 lain tidak dilupakan..baca surah maryam, yasin , solat2 sunat dsbnya...

Tiap kali saya pregnant hb saya mmg low...dan tiap kali cek up pun saya mmg dah agak dah..habis la semua senarai pemakanan untuk tambah darah la ubat mcam2 jenis doc bg supaya hb naik..tp mmg x naik2 jgk smp la besalin...Tapi..kali ni mmg berbeza..hb saya cantik je...hehe..mmg ms awal2 pregnant ade sedikit turun sbb saya makan vitamin shaklee tu skip2 ikut suka je..lps tgk hb low saya trs tmbahkan dos vitamin dan setiap hari mesti ambil semua vitamin2 tu...yela xkan xmakan membazir plak..dan hasilnya hb saya ok smp skrg..dan yang paling best berat saya hanya naik sikit2 je ikut keperluan...hehehhe..kalau dulu selagi x bersalin hussshhhh jangan citer la pasal berat badan ni..mmg naik kow2 punye...air gula? eerrrmmmm xyah citer la mmg kena minum la kalau dah berat naik tu...naik pening loya nak muntah semua ada kena minum air gula tu...Alhamdulillah smp skrg masih lagi x kena minum air gula tu..mmg doa bnyk2 mintak dijauhkan ...hehehe..xmo la minum air gula tu ..x lalu...

Saya juga bukan jenis penggemar susu..jadi mmg la xboleh mnm susu2 segar ke low fat milk ke unless yg ada perisa mcm choclate ke strawbery ke yang tu boleh...tp x lalu la plk hari2 nak ngadap susu tu je...agaknye tu yang jadi crame2 bagai masa pregnant..dah x cukup kalsium..penah 1 tahap saya smp sakit gigi..dan ada kawan2 yang ckp jgn samapi luruh gigi ko tu dah la...hahhahaa...uuiiishhhh xmo2...jgn la smp tercabut habis gigi2 time2 pegnant ni...so kali ni saya dah stndby dengan ostematrix..mula2 biasa la mkn pun 2 bj je ala2 janji makan..rupanya xlut jgk..crame kaki perut sume ade...lps tu saya tambah dos dr 2 bj ke 4 bj dan kdg2 ambil 6 -8 bj sehari...mmg lena diulit mimpi la tido...xde lagi crame tgh2 mlm..bygkan tgh2 syok tdo nak pusingkan badan je tetiba crame ...tooolooonggggg.....husband la jadi mangsa bgun tgh2 malam tu picit2 kaki...tp sekarang tidak lagi...hehhehe..dh mcm iklan plak..

1 lagi yang saya perasan strectmark...uuuuu..yang ni mmg bnyk ibu2 yang pregnant nak elakkan..tmbh2 time2 kulit tu nak meregang..mmg akan rasa gatal2 di perut dan tangan pun syok sangat garu2 smp x sedar kesan2 kat perut tu...tapi Alhamdulillah kali ni xde la rasa2 nak menggaru di bahagian perut tu...elok je kulit meregang tanpa masalah...so sape2 yang bnyk sgt masalah time2 pregnant tu cuba try consume produk shaklee ni dan tgk sendiri perbezaannya...

Alhamdulillah semuanya dengan izin Allah jua...saya berdoa agar dapat merasai kenikmatan hamil dan dipermudahkan sehingga bersalin.... Amin





Bagi yang berminat boleh hubungi

IZA
012-6922403
Shaklee Independent Distributor
Selami Keberkatan Dalam Kehidupan

0 comments:

Need an Invite?

Want to attend the wedding event? Be our guest, give us a message.

Nama E-mel * Mesej *