Isnin, 15 April 2013

Tagged Under:

CELOTEH SET MINDA ANAK-ANAK

Share


Alhamdulillah..pagi ni sempatlah sikit nak menulis kat blog ni selepas menyiapkan dan menghantar anak ke sekolah...Pagi ni saya nak share sikit pasal vitamin harian yang memang saya beri untuk anak-anak sebelum ke sekolah ataupun memulakan aktiviti harian mereka...Bukan apa..saya cuma mahukan yang terbaik untuk mereka agar sentiasa berada dalam keadaan cergas dan cerdas...

Ok..gambar yang kat atas tu  adalah makanan tambahan / vitamin yang saya bekalkan untuk anak2 saya setiap pagi..Biasala..anak2 ni macam2 ragam..macam anak saya sendiri x mau breakfast sebelum ke sekolah..jadi..vitamin-vitamin ni la yang saya beri agar anak saya tidak letih dan sentiasa cergas dan boleh fokus semasa didalam kelas...

Apa yang nak saya kongsikan di sini...tahap perkembangan dalam pelajaran mereka semakin meningkat..walaupun anak saya yang sulung tu , Mia berusia 6 tahun..tapi tahap membacanya agak lemah..Alhamdulillah..selepas mengamalkan vitamin Set Minda ni( Vitalea Children, Lecithin, Mealshake dan Vita C Chewable) ..sudah nampak perubahan pada anak saya...bila di ajar tu dia cepat dapat dan mudah ingat...Dah la saya ni jenis yang garang bila mengajar..jadi bila susah sangat nak dapat apa yang saya ajar di rumah tu ..eeemmmm...mula la nak naik hangin..hehehe....so, sekarang ni bila ajar Alhamdulillah..lancar je sebutan dan bila ditanya semula dia akan ingat...Begitu juga dengan anak saya yang no 2 tu, Iesha  baru berusia 3 tahun..yang ni agak agresif dan aktif..tapi bab mengaji atau belajar ada je cara dia nak tepis...nak makan dulu la, xnak baca buku yang ni..nak yang kakak punya la..macam2 ragam...Namun semuanya sudah ade perubahan..Alhamdulillah..dengan usianya yang baru 3 tahun tu..Iesha dah pandai baca surah Al-Fatihah, surah 3 Qul, Rukun Islam, Rukun Iman dan juga boleh menerima pelajaran asas yang lain.

Bagi mereka di luar sana yang mempunyai masalah dengan anak-anak yang mungkin lemah dalam pelajaran atau ingin mendidik mereka sejak di awal usia..mungkin anda sebagai ibu/ bapa boleh cuba memberi vitamin tambahan sebagai pelengkap hidup mereka agar minda mereka sentiasa cergas dan cerdas...Namun sebagai ibu/bapa..kita juga perlulah sentiasa berdoa terutama apabila selesai sahaja solat..memohon agar anak2 kita menjadi anak2 yang soleh/ solehah dan juga memberi kesabaran pada kita sebagai ibu/bapa dalam mendidik anak2...


Bagi yang berminat boleh hubungi

IZA
012-6922403
Shaklee Independent Distributor
Selami Keberkatan Dalam Kehidupan

0 comments:

Need an Invite?

Want to attend the wedding event? Be our guest, give us a message.

Nama E-mel * Mesej *